pirmdiena, 2020. gada 10. augusts

Degunradžvabole uzvalka kabatā

2018. gadā no Mindanao Universitātes Filipīnās saņēmu priecīgu ziņu, ka man tiek piešķirts Mindanao Universitātes Goda doktora tituls. Nu ko, jāpošas ceļā! Svinīgā ceremonija, akadēmiskā lekcija, piedalīšanās ar ziņojumu starptautiskā konferencē un tad ekspedīcija džungļos. Mindanao Universitātes prezidents Guillermo Torres, vispirms bija atbraucis uz Daugavpili, apmeklēja mūsu vaboļpētniecības centru Ilgās, paskatījās aprīkojumu, kolekciju, arī to, kā viņu vaboļpētnieki komunicē ar mums, kā prezentē savus pētījumu rezultātus. Atgriežoties Filipīnās, prezidents viņu vaboļpētniekiem piešķīra angāru Mindanao Universitātes Vaboļpētniecības centra izveidei. Tāpēc tā nu sanāca, ka es stāvēju pie viņu universitātes vaboļpētniecības centra izveides, kas ir pirmais šāda veida centrs Filipīnās.

Dodoties uz tālo tropisko zemi, man pat prātā neienāca, kas mani sagaida. Pirms ceremonijas notika neliels atgadījums uz ielas. Ejot uz Mindanao Universitāti, pirms ieejas uz trotuāra ieraudzīju lielu degunradžvaboli. Iespējams, šī bija pirmā reize manā vaboļpētnieka karjerā, kad es sapratu, ka uzvalka kabatā nav ielikts plastmasas puļķis vaboļu savākšanai. Parasti tas man līdzi ir vienmēr, pat dodoties uz slimnīcu. Bet šajā reizē nebija. Ārprāts! Ko darīt? Kur likt centimetrus trīs lielo vaboli? Taču arī šajā situācijā izeju atradu. Uzvalkam viena iekškabata izrādījās ar rāvējslēdzi. Kamēr neviens neredzēja, es vaboli ātri ielaidu kabatā un aizvēru rāvējslēdzi. Galvenais, lai svinīgās ceremonijas laikā vabole uzvedas pieklājīgi un nedīdās pa kabatu. Solīdā tauta, ieraugot kaut ko kustamies iekškabatā, noteikti mani nesaprastu.

Iegājis zālē, samulsu no ieraudzītā. Zālē sēdēja apmēram 4000 cilvēku. Svinīgie rituāli neredzēta plašuma. Par laimi, man bija jānovelk uzvalka žakete un jāuzvelk Goda doktora mantija. Vabole ar visu žaketi palika citā telpā, un es bez lielām raizēm par vaboles uzvedību varēju pievērsties Goda doktora pasniegšanas ceremonijai. Vaboļpētnieks jebkurā situācijā ir vaboļpētnieks. Un puļķis vaboļu savākšanai īstam vaboļpētniekam vienmēr ir līdzi. Bet, ja kādreiz tas arī nav paņēmies, viņš vienalga izdomās, kā ieraudzīto vaboli savākt sev līdzi. Punkts!

Īsts vaboļpētnieks jebkurā situācijā izdomās, kā paņemt līdzi atrasto vaboli


Svinīgā ceremonija bija patiesi svinīga un nepieredzēta apmēra


Zālē ceremoniju vēroja apmēram četri tūkstoši skatītāju


Centrā Mindanao Universitātes prezidents Guillermo Torres


Uz galda priekšplānā - Goda doktora diploms


Svinīga bilde kopā ar citiem mūsu delegācijas pārstāvjiem un filipīniešu kolēģiem


Pēc ceremonijas - saviesīgas pusdienas 


Pie sava lolojuma - Mindanao Universitātes vaboļpētīšanas centra


Mindanao Universitātes vadošie vaboļpētnieki Dr. Analyn Anzano Cabras un Dr. Milton Norman Medina






Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru