svētdiena, 2020. gada 16. augusts

Lode pierē


Filipīnu džungļos bijām apmetušies apmēram pusotra kilometra augstumā, kur klimats ir mazāk tropisks un naktīs temperatūra nokrīt pat zem 20 grādiem. Pirmā diena jaunajā apmetnē. Mēs visi, kur nu kurš, klīdām pa nometnes apkārtni un meklējām vaboles. Pa meža taciņu es iegāju starp klinšu bluķiem, uz kuriem auga daudz dažādas tropiskās papardes. Interesanta, agrāk neredzēta vieta, - nodomāju es. Taču no vabolēm tur noķēru vien dažus tajā apkārtnē parastus koksngraužus un kaut kādas dažus milimetrus garas sīkaļas. Tālāk brikšņos vienatnē negribējās līst, tāpēc es pagriezos atpakaļ. Pa ceļam tālumā pamanīju vairākus lielus kokus, līdz kuriem nolēmu aizbrist. Kas zina, varbūt saulē uz stumbriem būs izlīdis kas interesants.

Piegājis klāt, es sāku pētīt pirmā koka stumbru. Uz tā sēdēja kaut kādas zvīņenes vai tām radnieciski kukaiņi. Pamanījušas mani, tās aizmuka augstāk pa stumbru. Es pagriezos iet pie nākamā koka, taču pēkšņi sarāvos. Kā lode pierē man ietriecās kāds kukainis un sāpīgi iedzēla. Bite vai lapsene tā nebija. Iespaids bija tāds, it kā kāds pa trubiņu izšautu šautriņu, un tas lielā ātrumā iedurtos man tieši pierē. Sāpes bija tik spēcīgas, ka es pat noliecos un kādu mirkli nogaidīju to mazināšanos. Mani pārņēma stress par to, būs vai nebūs alerģiska reakcija uz šo kodienu, jo no bites kodiena man tā ir. 

Pagāja dažas minūtes. Par laimi, nekādu iekšēju kņudēšanu un tirpumu organismā es nejutu. Tātad alerģiskā reakcija nesākas. Es strauji pagriezos no koka un devos atpakaļ līdz takai. Pēkšņi tikpat asas sāpes sākās kājā. Tur iedzēla otrs tropu meža briesmonis. Izjust stiprās sāpes otrreiz nebija ne mazākā prieka. Tagad es vairāk negaidīju sāpju beigšanos. Metos, ko kājas nes, līdz takai un pa to ārā no meža. Tur es biju drošībā. Uzreiz gāju pie filipīniešu kolēģiem un izstāstīju savus piedzīvojumus. Jā. Tās bija skudras - lodes. Tās šajā vietā ir. Mūs regulāri sadzeļ. Parasti nekādas alerģiskas reakcijas pēc to dzēlieniem nav, - tā mums paskaidroja Miltons. Skaidrs. Īsti džungļu briesmoņi. Man bija skaidrs, ka pa to taku es vairs neiešu. Citur apkārtnē nekur šīs nepatīkamās skudras nemanīju. Tropi paliek tropi. Tur daudz kas interesants un daudz kas arī cilvēkam maz patīkams.


Ann pie klintīm, kuras nedaudz tālāk apsargā skudras - lodes










Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru