otrdiena, 2020. gada 18. augusts

Kā es pirmo reizi ēdu lagman

Lagman ir viens no tadžiku virtuves ēdieniem, kas man ļoti garšo. Tas ir veselīgs un ļoti sātīgs. Tadžikistānā lagman pasniedz kā zupu, taču šo ēdienu kā savu nacionālo norāda gandrīz visas Vidusāzijas valstis, šur tur to pasniedzot kā otro ēdienu. Lagman sastāvā ir nūdeles (parasti mājās gatavotas, plānas un garas), gaļa un dārzeņi. Tadžikistānā vēl klāt liek arī kaltētus augļus: aprikozes un rozīnes. Šī iemesla dēļ, kad man prasa, kas ir lagman, es vienmēr atbildu - pirmais, otrais un trešais ēdiens kopā. Tāda kārtīga biezzupa ar ļoti patīkamu garšu.

Tik daudzu gadu garumā, kopš braucu ekspedīcijās uz Tadžikistānu, es esmu palicis gudrāks. Kad pusdienās pasniedz lagman, es vienmēr palūdzu atnest ne tikai karoti, bet arī dakšiņu. Šo ēdienu parasti pasniedz piālās - tādās salīdzinoši nelielās porcelāna bļodiņās.

Taču bija pirmā reize, kad es ēdu lagman. Jā, mums atnesa pilnas piālas ar šķidrumu un kaudzi biezumu, kas slējās virs piālas kā bebru māja pie ezera. Un... karoti! Pamēģini tagad garās nūdeles, starp kurām ir daudz dārzeņu, gaļa un vēl kaut kas nenosakāms, paņemt ar karoti! Es mēģināju. Man nesanāca. Vismaz trešdaļa no kaudzes jau pēc pirmā mēģinājuma nonāca uz galda. Sāku vērot tadžikus. Tie bija ļoti veikli iemanījušies makaronus aptīt ap karoti. Es sāku darīt līdzīgi, taču man neveicās tik veikli kā viņiem. Nākamā daļa ēdiena atkal nonāca uz galda. Kad piāla palika tukšāka, atlikušās nūdeles varēja ar karoti sakniebt un tad ēdienu bija vienkāršāk dabūt mutē. Kad es tuvojos lagman ēšanas beigām, mans tadžiku draugs pajautāja, vai man gadījumā nevajag atnest arī dakšiņu. Es teicu, ka jā, varētu, bet pie sevis nodomāju, kāpēc šī ideja neradās ēšanas sākumā. Tagad, kad man pasniedz lagman, es vienmēr prasu atnest arī dakšiņu! Lagman ir fantastiski garšīgs ēdiens! Gluži kā tadžiku virtuve kopumā - garšīgi un sātīgi! Būsiet Vidusāzijā, noteikti pagaršojiet lagman! Iesaku!



Tā izskatās lagman, turklāt šķīvis šoreiz nav pilns ar kaudzi


Arī šeit lagman šķīvis bez biezumu kaudzes


Arī uz tapčana ziemas ganībās stepē pirms otrajiem ēdieniem mēs ēdām fantastisku lagman





Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru